Wednesday, May 15, 2013

Problema Senzor de Turatie Logan 1.4 MPI

 
    Recent am avut o problema cu masina, (Logan 1.4 benzina 2005 Laureate), mai exact cand motorul era cald masina nu pornea la prima cheie, rar la a doua. in decurs de 3 zile problema s-a agravat atat de mult incat nu pornea nici la a 3 sau la a 10-a cheie...
    Asadar am cautat solutia pe net si am gasit cam 10 rezolvari la problema insa 2 variante mi s-au parut cele mai plauzibile:

  • motorasul "pas cu pas" 
  • sezorul de turatie tip fluture 

Motorasul pas cu pas

Am pus o filmare gasita pe net cum sa demontezi motorasul pas cu pas. Filmarea asta m-a ajutat si pe mine sa demontez si sa curat tot pe acolo. Desi la mine problema nu a fost de acolo ci de la senzorul de turatie, recomand o data la ceva ani sa curatati tot pe acolo ca si in filmare. Am gasit mizerie gen praf cu ulei depus pe acolo.... cam cum se depune pe hornu de la casa! Ganditi-va ca tubulatura de cauciuc e ca si cum ar fi plamanul masinii!


Motorasul pas cu pas




Scule folosite:
Surubelnita cu varful in cruce si una plata si o cheie reglabila si un torx de 20 pentru motorasul pas cu pas. Ca sa curatati folositi WD 40 se curata super.





Senzorul de turatie (aici a fost problema in cazul meu)


Aceasta problema apare destul de frecvent pe benzinare si te lasa in drum cand iti e lumea mai draga. Porneste greu motorul, nu mai porneste, moare subit, cam astea sunt simptomele.
Merge si curatat acest senzor dar e doar temporar, schimbarea lui este inevitabila.

 Mare atentie la achizitionare unui senzor nou!!!

Sunt 2 modele de mufe, unele albastre si unele negre


Cele negre au fost montate in primi ani de aparitie ai Loganului, model care am si eu de altfel... dupa care sa trecut la montarea celor albastre.
Difera pozitionarea canalelor de imbinare si surpriza va fi imensa cind vrei sa impreunezi albastru cu negru.  

Cele albastre sint mai ieftine decit cele negre si suntem tentati sa cumparam pe cele albastre.

Scule folosite:

O cheie fixa de 10 pentru cele 2 suruburi care din senzorul de blocul motor, WD40(spray gresant, curatire) si spray curatire contacte electrice.
 Ca sa curatati folositi WD 40 din belsug pe capul metalic al senzorului si cu o carpa stergeti bine. Eventual cu un spray de contacte recomand sa se curete mufa de pe senzor cat si cea care intra in senzor.

Spor la munca!!!


*problema pornire logan, problema motoras pas cu pas, problema senzor turatie, mpi, dci.

3 comments:

  1. Va multumesc tuturor carra le-a pasat de acesta problema precum ca se va putea intampla si altor nefericiti... Sa va spun ce am patit eu: Am ajuns in Linz, din Romania. Am stationat cateva zile (10) fara sa o pornesc... am un Logan 1,4 benzinar, an fabr. 2005... deci pana atuncea mi-a mai dat semne ca nu vrea sa porneasca arareori, intrebandu-ma atuncea cam ce ar putea sa aiba... ghinion, vorba lui Iohanis Klaus, asta al nostru... am aflat pe pielea mea. Intr-o dimineata, ma pregateam sa plec la flomarkt, se intampla pe la ora 5 dimineata, temperatura max 2 grade Celsius. Pun contactul, se sting toate beculetele, dau contact, demarorul invarte de mama focului, alimentare lipsa. Am inghetat, eu in Austria cu banii la limita, asta-mi lipsea, belea cu masina. Mai pun odata conactul, invart, demarorul functioneaza, "ea" refuza sa porneasca. Panica... m-am facut alb la fata. Am intrat in casa, am deschis calculatorul, am cautat diverse si am dat de "povestile voastre", pentru care va multumesc din suflet ca v-ati facut timp sa le postati, am citit, m-am documentat, am iesit afar cand s-a "cracanat" de ziua, am mai dat odata cheie, acelasi rezultat. Prin traduceri pe google translator, am mers la un vecin si i-am cerut un set de chei tubulare si un robot de inrcat bateria in caz ca s-ar fi descarcat de la atatea incercari(nu a fost cazul). Senzrul de turatie este prin pe partea dreapta a motorului(cum stai in fata masinii, cu capota ridicata, evident nu) prins in doua suruburi de metric 6, cu cap de 10 mm, fixa, inelara sau tubulara. Eu nu am reusit sa dau jos senzorul, doar am desfacut putin surubul dinspre cabina si am dat la cheie. Stupoare, motorul a pronit din prima ca si cum nu s-ar fi intamplat nimica. Am strans surubul la loc sa vad daca asta era problema... motorul nu a pornit... Am desfacut din nou surubul, motorul a pornit. Caz rezolvat pe moment. Am strans putin surubul sa nu se desfaca in timpul mersului pentru a putea ajunge in Romania. In viitorul apropiat trebuie sa schimb senzorul. Sper sa nu treceti prin ce am trecut si eu... Va doresc "Drum intins si fara cuie"! Multa sanatate si "La multi ani"! Vine Craciunul in cateva zile... "Sarbatori fericite tuturor"!

    ReplyDelete
  2. Ma bucur mult ca ai reusit sa ajungi acasa fara probleme! Numai bine! Sanatate!

    ReplyDelete
  3. Am avut si eu aceasta problema. A aparut la 165.000 km. Am schimbat senzorul cu unul original si dupa nici 100 km au aparut aceleasi probleme. Am tot facut teste si verificari. Nimeni nu dadea de cap. Am citit forumuri si pareri. Din prprie initiativa am cautat o mufa noua pentru acest senzor, am schimbat-o si merge perfect. temperatura e mare acolo iar in timp acea mufa se coace. Spor la treaba!! Apropo, pe mufa am dat 45 ron dar va pot indica sfatul de a pune papuci pe capatul firelor si nu va mai trebuie mufa!

    ReplyDelete