Friday, February 27, 2015

Legatura feroviara Ramnicul Valcea – Valcele

O lucrare practic finalizata, dar care, din indiferenta unor persoane in loc sa fie pusa in functiune, a fost lasata in paragina, degradandu-se, lent dar sigur, cu fiecare zi care trece…



Tinta initiala: scurtarea drumului, pe calea ferata, de la Bucuresti la Sibiu, cu 125 Km.

Legatura feroviara Ramnicul Valcea – Valcele 
 
     Comunistii aveau de gand sa umple golul din reteaua feroviara a tarii , si sa completeze segmentul greu de realizat datorita geografiei , pentru a realiza o legatura directa cu trenul intre Bucuresti si Sibiu , in prezent toate trenurile din directia aia trebuie sa ocoleasca pe valea prahovei pe la Brasov. Culmea e ca trenul chiar a circulat pe acest segment la un moment dat dar dupa revolutie s-a dorit finalizarea corecta a lucrarilor , chiar si modernizarea , dar intre timp santierul a fost abandonat. Masivul proiect ce include numeroase tuneluri (cel mai lung 2250 metri) , viaducte de pana la 70 de metri inaltime si 1,5 km lungime , permitea trenurilor sa circule cu viteze de 160 km/h , astazi este intr-o stare de degradatie avansata , calea ferata impreuna cu orice alt material valoros au fost furate.

     De remarcat ca pentru aceasta legatura feroviara s-au construit:

• 2 tunele, cel mai lung fiind de 2,2 km;

• Viaductul Topolog, cu inaltimea caii ferate deasupra satelor la circa 70 m;

• Pod peste Olt, la intrarea in Ramnicu Valcea;

• Statii CFR, printre care statia Vest – Est (Gorunu);

• Alte zeci de viaducte peste diverse vai si paraie de munte.

     Cert este ca, la sfarsitul anului 1989, mai erau, practic, de facut lucrarile de semnalizare feroviara, lucrarile de telefonie si mici lucrari de finisaje la partea de constructii.
     In anul 1990, dupa ce lucrurile au inceput sa intre in normal, mai ales dupa alegerile din mai 1990, autoritatile nou instalate au consi­derat ca aceasta lucrare reprezinta o necesitate pentru Romania si nu un moft al lui Ceausescu.



"Deciziile ulterioare au mers din greseala in greseala; ma refer la o incercare de negociere intre Guvernul Romaniei si firma Secol din Italia pentru terminarea si punerea in functie a acestei lucrari. Firma din Italia, care tocmai castigase un proces cu autoritatile romanesti, a supralicitat si a pus conditii financiare care nu au putut fi acceptate de autoritatile romane. Si astfel, aceasta lucrare a ramas abandonata si s-a deteriorat mult, in timp." Sursa: Revista Constructilor.eu

2 comments:

  1. Cand merg acasa trec chiar pe sub acest viaduct... E lasat total in paragina... in multe locuri nu mai e nici cale ferata!

    ReplyDelete