Wednesday, March 25, 2015

Rezolvat problema instalatia spalator parbriz Skoda Fabia 2008 facelift (problema generala la Fabia si Fabia 2)


Timp de executie: 20 minute


De cateva saptamani Skoda prietenei mele pierde lichidul de parbriz ca prin minune, in 2 ore de la nivelul maxim ajunge pe zero, iar stropitoarea de pe luneta mai ca nu ajunge apa decat foarte anemic. Nu mai are deloc presiune, adica jetul de apa nu mai urca decat 5-6 cm. Prima idee a fost stiind ca rezervorul se afla undeva in partea de jos a masinii, ca poate a agatat ceva cu masina si a spart rezervorul dar problema se pare ca este alta...

M-am hotarat sa rezolv problema singur, sa nu apelez la nici un service sau mecanic. Am tot citit pe forumuri si toata lumea explica cat de greu se ajunge la rezervor si pompa, insa nu este deloc asa, eu in 20 de minute am reusit sa rezolv problema.


Ai nevoie de cric, cheie de roti si un torx de 20! 


1. Luata roata stanga fata jos. (nu lasa masina numai pe cric, asigur-o cu o capra sau un butuc)

2. Demonteaza carenajul (aripa de plastic)  folosind Torxul de 20.

Apoi ai sa vezi rezervorul alb de plastic in partea de jos, spre proiectorul de ceata, pompa de apa cu un distribuitor si furtunasele aferente spalator fata si spate.

Furtunele se demonteaza de pe distribuitor si distribuitorul din pompa doar prin scoaterea lor cu un pic mai multa forta. Aceasta operatiune trebuie oricum facuta cu simt pentru a nu rupe ceva.

Important e sa nu incurci furtunasele intre ele la montarea inapoi (la mine unul a fost marcat cu mufa neagra si unul cu mufa alba) insa mai bine faci o poza cu telefonul sau o liniuta cu un marker.

Apoi scoate si pompa din rezervor, efectiv o tragi afara si curata totul de noroi si mizerie. (eu am folosit o carpa imbibata in WD40).

Problema generala la Fabia este acest distribuitor care e compus din 2 piese (vezi poza), si anume la imbinaria celor 2 piese de plastic (sunt imbinate prin presarea lor) cu timpul piesa din materialul de plastic alb se "largeste" si pe acolo scapa incet sau mai puternic apa constant din rezervor iar la actionarea sprituitoarelor de pe luneta spate 40% din apa o pierde prin acea neetansare si nu mai ajunge pe luneta.

Rezolvarea vine fie prin schimbarea \ etansarea acelui distribuitor. Din nefericire nou nu se gaseste decat cu tot cu pompa, undeva pe la 40 lei. 




Eu am rezolvat problema prin strangerea plasticului alb asupra partii negre cu UN COLIER DE PLASTIC, insa se poate folosi si un colier mai ingust de metal sau o sarma de cupru pentru a nu ruginii cu timpul.






2 comments:

  1. Super Glue....pe toate imbinarile....worked like a charm!!!
    Ps: Felicitari m-a ajutat enorm post up tau

    ReplyDelete
  2. Felicitări pt post si multumesc am rezolvat problema simplu, cu un colier de plastic strâns foarte bine...apropo nu am demontat roata,am virat stânga maxim am desfăcut 3 șuruburi de la carenaj și am avut acces lejer la pompa și distribuitor.

    ReplyDelete